Zájem o kosmetické flakóny do roku 2035 mírně poroste

Podle predikce zveřejněné agenturou Future Market Insights poroste ve světě zájem o flakóny o 3,5 % CAGR ročně, a to z 3,312 mil. USD (2025) na 4 672 mld. USD (2035). Důvodem je spotřebitelská preference prémiových, esteticky hodnotných, udržitelných a chemicky bezpečných parfémových obalů. Flakóny se používají k balení různých kosmetických produktů, včetně sér, pleťových olejů, zvlhčovačů, parfémů a esenciálních olejů. Na rozdíl od plastových lahviček jsou skleněné flakóny inertní a nereagují s produktem, což zajišťuje čistotu a dlouhou životnost. Jejich vynikající izolační vlastnosti proti pronikání kyslíku a vlhkosti pomáhají zachovávat integritu kosmetických přípravků, což z nich činí preferovanou volbu pro prémiové značky péče o pleť. Prémiové kosmetické značky přitom preferují skleněné obaly i kvůli jejich elegantnímu, sofistikovanému vzhledu a hmatové atraktivitě. Z hlediska velikosti agentura odhaduje, že na segment flakónů s obsahem 30 až 50 ml bude v roce 2035 připadat 36,3 % trhu. Vezmeme-li v úvahu typ uzávěru, pak 43,8 % tržeb budou generovat flakóny s kapátkem. Klíčovými světovými výrobci kosmetických flakónů jsou společnosti SGD-Pharma, Heinz-Glas, La Glass Vallee, Pochet, Verescence Inc., Sks Bottle & Packaging Inc, Bormioli Luigi, Gerresheimer Group, Pragati Glass, Saver Glass, SGB Packaging Group a Vitro SAB De CV.

(podle www.glassinchina.com z 18. 3. 2025; pn)