Stoupající spotřeba nápojů a léků posílí průmysl obalového skla

  //  Novinky archiv

Podle analýzy agentury Market Research Future se v roce 2028 prodá obalového skla za 74,87 mld. USD (2021: 53,37 mld. USD, průměrný roční růst 5.92 %). Přes silnou konkurenci jiných materiálů tedy zájem o něj stále proste ve všech třech odběratelských oblastech, potravinářství, farmacii i kosmetice, a to nejen v segmentu luxusních, ale i běžných obalů. Důvodem jsou chemické, estetické a praktické vlastnosti skla, včetně jeho recyklovatelnosti. Největším trhem pro obalové sklo je asijsko-tichomořský region, kde setrvale stoupá spotřeba alkoholických nápojů, a to zejména v Číně a Indii. Z evropských zemí hrají klíčovou roli Turecko, Rusko, Německo a Velká Británie. Mezi hlavní světové výrobce patří společnosti Owens-Illinois Inc., Vetropack Holding Company, Ardagh Group S.A, Verallia, Vidrala S.A., BA Vidro, Gerresheimer AG, Stölzle Glass Group, Piramal Glass, Zignago Vetro S.P.A., Verescence, Luigi Bormioli Corporation, Vetrobalsamo Spa, Wiegand-Glas GmbH, Allied Glass Containers Ltd, Nihon Yamamura Glass Co. Ltd., Vitro a Heinz Glas GmbH & Co. KGAA.

(podle www.glassinchina.com z 19. 8. 2021; pn)