Skupina Vetropack v loňském roce pocítila dopady pandemie

  //  Novinky archiv

iskální rok 2020 nebyl pro švýcarského velkovýrobce obalového skla jednoduchý. Na jedné straně díky krizi způsobené covidem v podstatě zmizela poptávka ze strany cateringových firem po nápojích v lahvích, na druhé se sice zvýšil zájem o ve skle balené potraviny (ale vzhledem k vysokým skladovým zásobám obalů na nápoje klesla jejich prodejní cena). Na konci roku Vetropack Group přesto pokračoval ve své dlouhodobé investiční strategii a koupil společnost Moldovan Glass Container Company S.A., aby posílil svou pozici na trzích ve středí a východní Evropě.
Během fiskálního roku 2020 skupina meziročně prodala o 5,9 % svého zboží méně, a to 4,86 miliard kusů (2019: 5,16 mld. ks). Hodnota konsolidovaného čistého prodeje poklesla o 7,3 % na 597 milionů EUR (2019: 645 mil. EUR), konsolidovaný zisk však – díky prodeji pro výrobu nepotřebné nemovitosti v kantonu Curych v hodnotě 8 milionů EUR – meziročně vzrostl o 12,2 % na 73 milionů EUR (2019: 65 mil. EUR). Na konci fiskálního roku skupina zaměstnávala již 3 882 lidí (2019: 3 366), což je dáno akvizicí moldavské sklárny. V letošním roce Vetropack Group plánuje, že uvede do provozu nový závod v Itálii (Boffalora sopra Ticino).

(podle www.glassinchina.com z 19. 3. 2021; pn)