Porcelánka Rudolf Kämpf z Nového Sedla plánuje expanzi na další trhy
Firma, která dosud sázela na popularitu českého porcelánu v Rusku, loni prodala téměř 100 000 kusů výrobků, za něž utržila přes 54 milionů Kč. Nemalé prostředky začala již v roce 2014 investovat do prezentace na trzích v USA a západní Evropě – tedy do přítomnosti na důležitých oborových výstavách a navazování kontaktů s obchodníky a editory prestižních časopisů. Západní Evropa je klíčovým trhem i pro případný průnik na asijské trhy, kde jsou módní trendy z Paříže nebo Londýna určující.
Rudolf Kämpf se snaží také vyrábět zakázkové ručně zdobené porcelánové sady na míru. Stočlenný výrobní tým továrny v Loučkách na Sokolovsku už v minulosti dodal unikátní kousky svého porcelánu například módnímu magnátovi Pierru Cardinovi, prezidentovi iráckého autonomního Kurdistánu Masúdu Barzánímu či hlavě Kazachstánu Nursultanu Nazarbajevovi.
Jednou ze strategií značky Rudolf Kämpf je získávat známé licence a díky jejich využití se pokoušet trhu nabídnout limitované edice. Takovým projektem byly třeba Legendy světového sportu, v rámci kterého se budou vyrábět limitované kolekce vytvořené se známými sportovci. První byla nápojová souprava s legendárním boxerem Muhammadem Alim.
Na druhou stranu pozornosti medií neušel na jaře loňského roku soudní spor porcelánky s pražským studiem Qubus o to, jsou-li jí – bez vědomí autora Maxima Velčovského – vyráběné porcelánové vázy-holínky legální či nikoliv.
(podle http://byznys.ihned.cz z 9. 6. 2015; red)