Poptávka po flakonech bude stoupat

  //  Novinky

Průměrný růst odbytu lahviček na parfémy mezi lety 2019–2026 v průměru o 4,4 % ročně predikuje agentura Fortune Business Insights. Hodnotu trhu k roku 2026 odhaduje na 2,09 miliardy USD (2018: 1,49 miliardy USD), a to díky stoupající oblibě tohoto typu bezpečných a recyklovatelných obalů u zákazníků. Důležité jsou také neustálé inovace, které kosmetický průmysl přináší. Podle údajů Cosmetics European Trade Association (Evropské kosmetické obchodní asociace) tento byznys na starém kontinentu zaměstnává 28 000 vědců (fyziků, mikrobiologů, biologů, dermatologů, denistů, toxikologů, reologů, analytických chemiků a genetiků), kteří se věnují vývoji novinek v 77 vědecko-výzkumných centrech. Z hlediska výroby flakonů je revolučním krokem patentová tvarovací technologie SCULPT’in jedničky světového trhu, francouzské společnosti Verescence, z roku 2018. Specifickým postupem lze uvnitř sériově vyráběné nádobky vytvořit nepravidelnost. Hlavními globálními výrobci jsou dále Vidraria Anchieta, Gerresheimer, Roma International PLC, SGB Packaging, Stölzle-Oberglas, Baralan, Consol Glass, Continental Bottle, DSM Packaging a Heinz-Glass. Nejrychleji poroste odbyt v asijsko-tichomořském regionu, a to v průměru o 5,5 % ročně.

(podle www.glassinchina.com z 5. 3. 2020; red)