Odbytový trend ve stolním skle

  //  Novinky archiv

Zatímco v roce 2017 se po světě prodalo za 10,8 miliard USD tohoto typu skla, pro rok 2025 se predikuje již 13,5 miliard USD při průměrném ročním růstu 2,8 %. Hlavními růstovými faktory jsou změna životního stylu a příjmů, poptávka po luxusních předmětech a vzestup hotelového byznysu či cateringu. Negativy jsou velká konkurence na trhu a dostupnost laciných náhražek.

Významná „nej“ v případě stolního skla patří Evropské unii – je největším výrobcem i spotřebitelem, když se mu zde věnuje více než 1 000 firem. Hlavními hráči na trhu ale samozřejmě pouze evropské společnosti nejsou. Počítají se mezi ně Libbey Inc., ARC International S.A, Anchor Hocking LLC, Şişecam Group, Bormioli Rocco S.r.l., Wuerttembergische Metallwarenfabrik AG, Lenox Corporation, World Kitchen LLC, LaOpala RG Limitied, Borosil Glass Works Ltd, Kavalierglass of North America, Inc., Termisil Huta Szkla Wolomin S.A., The Oneida Group, DeLi, Zhejiang Chengtai Industrial Co., Ltd., Pearl Glass, Ocean Glass Public Company Limited, ABERT SPA, Anhui Deli daily Glass Co., Ltd., China Yong Feng Yuan Co., LTD., Belleek Pottery Ltd. (UK), Inter IKEA Systems B.V., Lifetime Brands, Inc. (USA), Pfaltzgraff, Mikasa a KOMPASS INTERNATIONAL SA.

(podle www.glassinchina.com ze 19. 2. 2020; red)