Objem trhu se stolním sklem v roce 2025? 12,8 miliard USD

  //  Novinky archiv

Proměny životního stylu, stoupající kupní síla, vzkvétající hotelový a cateringový byznys, to budou podle agentury Grand View Research důvody vzestupu poptávky po stolním skle. Průměrný roční růst přitom odhadují na 6,2 %. Největším trhem byly v roce 2018 talíře a mísy, mezi lety 2019–2025 ale nejrychleji poroste odbyt nápojového skla. Poptávat je budou bary a restaurace, jejichž počet nezadržitelně stoupá. Z hlediska typu klientů vkládá agentura nejvíce důvěry v domácnosti, a to zejména v zemích jako je Čína nebo Indie, kde sklo může nahradit tradiční kovové nádobí. Sklo je též celosvětově oblíbeným luxusním zbožím pro oficiální příležitosti, jako například svatební hostiny. Největší objem stolního skla bude ale i nadále samozřejmě mířit do komerčního sektoru (2018: 75 %). Zásadním odbytištěm byl v roce 2018 asijsko-tichomořský region (35 %), který jím i zůstane. Hlavními globálními výrobci stolního skla jsou společnosti Libbey, Inc., Arc International, Oneida Limited, Şişecam Group, WMF Group, Bormioli Rocco, Borosil Glass Works Ltd., Lenox Corporation, Corelle Brands, La Opala RG Ltd., Kavalierglass, a.s. a TERMISIL Huta Szkła Wołomin S.A. Střízlivější čísla přináší analýza konkurenční agentury Transparency Market Research. Průměrný roční růst mezi lety 2018–2026 odhaduje na 2,9 % při hodnotě trhu v roce 2026 10,5 miliard USD. V důvodech vedoucích k těmto výsledkům jsou ale obě zprávy v podstatě totožné.

(podle www.glassinchina.com z 29. 8. a 20. 9. 2019; pn)