Handmade Glass Company se snaží čelit pandemií novou kolekcí
Katastrofický propad turismu v Irsku během letošního léta přinesl hluboké vrásky nejen provozovatelům barů, restaurací a hotelů, ale i dalším podnikům. Sklárna Handmade Glass Company, založená třemi velezkušenými mistry skláři deset let po pádu Waterford Crystal během světové ekonomické krize, úspěšně pracuje pro firmy (korporátní dárky), prémiové značky (whisky Jameson) a spolupracuje i s designovými obchody (House of Ireland, Moriarty´s), ale jejími hlavními klienty jsou zahraniční turisté. Od března do října každého roku byli téměř 100% zákazníky. Letos tomu bylo samozřejmě jinak. Sklárna přestala na jaře pracovat, výroba v ní začala až v červnu. Protože ale zahraniční turisté ani poté nedorazili, a domácí Irové nepatřili k zásadním zákazníkům, museli skláři vytvořit kolekci určenou přímo pro ně – nazvali ji Seagrass. Majitelé věří, že po skončení pandemie jejich byznys chytne druhý dech a zahraniční turisté se do země vrátí.
(podle www.glassinchina.com ze 14. 9. 2020; pn)