Budoucnosti obalového skla prospívá spotřeba alkoholu

  //  Novinky

I přes omezení výroby způsobená covidovou epidemií zažilo obalové sklo meziroční růst (2020/2021) o 2,1 %. Pro rok 2030 pak agentura Future Market Insights odhaduje hodnotu trhu s tímto sortimentem na 81 mld. USD. Průměrný roční růst pro léta 2021 až 2031 pak ve výši 4 %. Největší podíl připadne typologicky na lahve pro alkoholické nápoje, protože v tomto segmentu je sklo hlavním obalovým materiálem preferovaným z praktických i estetických důvodů. Web Reportlinker.com přinesl další analýzu, která se věnuje jen vývoji obalového skla v asijsko-tichomořské oblasti mezi lety 2022 až 2026 a pracuje s průměrným ročním růstem ve výši 3,6 %. Za hlavní výrobce v tomto regionu zpráva označuje společnosti Abroach Exim Pvt. Ltd., FRIGOGLASS SAIC, Haldyn Glass Ltd., Hindusthan National Glass and Industries Ltd., HSIL Ltd., Maidao Glass, Piramal Glass Private Ltd., Saverglass SAS, SKS Bottle and Packaging Inc. a Toyo Seikan Group Holdings Ltd. Přímo na skleněné obaly pro alkoholické nápoje v globálním měřítku se zaměřila studie agentury The Insight Partners. Pro období let 2019 až 2027 předpokládá průměrný roční růst 7,6 % z hodnoty 7,5 mld. USD (2019) na 14,4 mld. USD (2027). Nejžádanějším produktem zůstanou lahve z bezbarvého skla.

(podle www.glassinchina.com z 10. 2., 15. 2. a 9. 3. 2022; pn)