Analýza trhu s parfémovými lahvičkami

  //  Novinky

Zatímco za rok 2018 se ve světě odbyly skleněné flakóny na vonné esence v hodnotě 1,49 miliardy USD, v roce 2026 to dle predikce agentury Expreswire bude 2,07 miliardy USD. To značí průměrný roční růst 4,4 %. Z hlediska typu se lahvičky dělí na čiré, průsvitné a neprůhledné, podle objemu na 0–50 ml, 50–150 ml a nad 150 ml. Základem růstu je stále větší obliba skleněných obalů mezi zákazníky a inovativní rozvoj kosmetického průmyslu. Důležitým růstovým faktorem je též rozvoj online prodejů v souvislosti s globalizací a zvyšováním životním úrovně v řadě zemí. Nejdynamičtěji stoupne poptávka v asijsko-tichomořském regionu (průměrný roční růst 5,5 %), a to zejména díky Číně, Indii, Japonsku, Austrálii či Indonésii.
Podle Evropské obchodní kosmetické asociace (Cosmetics European Trade Association) na „starém kontinentě“ v branži pracuje kolem 28 800 vědců – fyziků, mikrobiologů, dermatologů, dentistů, toxikologů, rheologů, analytických chemicků a genetiků. Navíc Evropě působí nejméně 77 vědeckých inovativních center, které se věnují vývoji kosmetiky. Oblibě skleněných falkónů nahrávají též zpřísňující se zdravotní předpisy dbající na netoxičnost obalů. Příkladem technologické inovace je pak patentovaný výrobní postup SCULPT´in největšího globálního výrobce flakónů Veranescence, který otvírá zcela nové možnosti tvarování vnitřku nádobek.

(podle www.glassinchina.com ze 17. 9. 2020; pn)